Digital identitet og organisk rammeverk for Høyt & Lavt

Å L R E I T S N I K S K R Y T

Hovedrådgiver
Hella

Digital rådgiver
Nina

Et ålreit samarbeid

Høyt & Lavt ønsket et brukervennlig rammeverk for organisk strategi, for å dyrke en rød tråd i hele deres digitale tilstedeværelse. Vi lagde en digital identitet for å få satt designprofilen i system, og et organisk rammeverk som er enkelt å bruke på tvers av de 18 klatreparkene.

Ønsket fra deres side var også at vi skulle hjelpe til med å etablere en god struktur, som de senere kunne ta mer eierskap til og på sikt håndtere den organiske strategien selv. Vi holdt også en workshop for alle ansatte, for å skape en felles forståelse av rammeverket.

“Den gode gjengen i Ålreite Folk er sterke både på digital markedsføring, nye synsvinkler og som sparringspartnarar på alt frå store merkevarespørsmål til justeringer på detaljnivå på spesifikke annonser og tilnærminger.

Eit godt samarbeid vi har satt stor pris på!”

– Olav Tarjei, markedssjef i Høyt & Lavt Gruppen

Digital identitet

Vi startet først med å gå gjennom alle profilene på sosiale medier, og utarbeidet forslag til en oppusset designprofil som skulle være mer helhetlig, og litt mer sosiale medier-vennlig.

Vi la også en strategi for posisjonering på sosiale medier, tydelige retningslinjer for språk og stemme, og optimaliserte deres digitale visittkort.

Så vi laget med andre ord nye profilbilder, forsidebilder til Facebook, høydepunkter til Instagram, ikoner og retningslinjer for bruk av designprofilen med fonter, farger, andre elementer og selvfølgelig et emojipalett.

Organisk rammeverk

Deretter laget vi en solid strategi for deres digitale tilstedeværelse. Vi satte opp innholdskategorier og hvordan det brukes i praksis – med hensikt å kunne videreføre dette fra måned til måned. Variasjon i innholdet og riktige formater er også viktig for å sikre kreativt og engasjerende innhold, slik at Høyt & Lavt kan oppnå økt verdi hos følgerne sine.

Til slutt lagde vi en ålreit sjekkliste for organisk posting, samt en oversikt over hva som bør tenkes på før posting av nytt innhold.

Høyt & Lavt fikk også et visuelt rammeverk med designguide og maler i Canva til innholdsproduksjon, slik at de kunne overta dette selv – på tvers av alle klatreparkene.

Workshop

Til slutt holdt vi en felles workshop med alle klatreparkene for å ta en grundig gjennomgang av den digitale identiteten og det organiske rammeverket. Slik sikret vi en felles forståelse, og i tillegg understrekes viktigheten av rød tråd på tvers av alle parkene.

En workshop gjør det også mulig (og lettere) for de ansatte å komme med spørsmål hvis det er noe de lurer på.

Trenger du hjelp med strategi og håndtering av din digitale tilstedeværelse?

Forrige
Forrige

Høyt & Lavt – sommerkampanje