Fra liten til stor på sosiale medier

01 Bry deg

Det heter ikke sosiale medier for morro skyld. Bry deg om følgerne dine. Se dem. Snakk med dem, ikke til dem. Og sett pris på de.

02 By på deg selv

Kom deg ut av komfortsonen, og vis ansikt, personlighet og menneskelige trekk. Vær genuin når du lager innhold, og dette vil skinne gjennom.

03 Vær ålreit

Tenk over både din digitale stemme og ditt digitale kroppsspråk. Skap et univers der du som én tydelig og definert stemme deler ut digitale smil og nikk. Hver kommentar, like, emoji, annonse, post og story må komme fra ett hjerte – bedriftens hjerte.

04 One size fits all?

Nei. Niks. Nada. Bruk kanalenes rigg og infrastruktur til å skape et rammeverk du kan være kreativ innenfor. Skap et inspirerende univers hvor følgere tilbringer tid på Instagram, og vær en informasjonskilde med god linkstruktur til eget nettsted på Facebook.

05 Definer dine unike innholdskategorier

For å strukturere og planlegge et variert og givende innhold, er nøkkelen å forhåndsdefinere noen innholdskategorier som rommer alle aspektene ved din butikk, bedrift eller tjeneste. Eksempler på slike kategorier kan være:

  1. Stjerneprodukter

  2. Kunnskapsdeling

  3. Inspirasjon

  4. Underholdning

  5. Behind the scenes

Forrige
Forrige

Nei, det er ikke for sent å planlegge 2021

Neste
Neste

Vår ålreite filosofi